Διακοσμητής: θα πάρετε;

Πριν ανοίξω το σημερινό θέμα, να ενημερώσω πως για λόγους υγείας (όχι προσωπικούς, αλλά οικογενειακούς) μπορεί να μην δεις αύριο ανάρτηση, και φυσικά έχω αφήσει για λίγο τα θέματα με τα δωμάτια και τα σπίτια σας. Συγχωρέστε μου επίσης την όποια καθυστερημένη απάντηση στα αγαπημένα σχόλια σας. Αυτά.

Το θέμα διακόσμηση, έχει ανοίξει πολλές φορές εδώ και αλλού φυσικά, όπως και το θέμα του διακοσμητή. Θα πάρετε; Πεταμένα λεφτά; Που να τρέχω τώρα; Θα ταιριάξω μαζί του; Θα το βάλω και γκάλοπ στο τέλος, να απαντήσεις. Αφορμή είναι ένα άρθρο που βρήκα στη Sherwin Williams και είδα για ακόμη μια φορά πως τι εδώ, τι στο Αμέρικα, οι συνθήκες εργασίας του διακοσμητή είναι ίδιες. Έχω λοιπόν ερωτήσεις και απαντήσεις από επαγγελματίες του χώρου και παρακαλώ να τοποθετηθεί και σύσωμη η Rdecorator team. A! να μην ξεχάσω να σας παρουσιάσω και το νέο αίμα της ομάδας, που νομίζω ότι επίσης θα θέλει να τοποθετηθεί με τη σειρά του.

rdeco_ studio city dining

photo

SW: ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που συναντάς στη δουλειά σου;

Kallem: Είναι αστείο αλλά μια από τις περιπτώσεις που συναντάω συχνά είναι όταν ο πελάτης με ρωτάει “Αχ! γιατί δε σε είχα προσλάβει νωρίτερα;” και εγώ σκέφτομαι αυτόματα “έλα μου ντε, γιατί;”  Ο κόσμος έχει την τάση να μπερδεύεται και να θεωρεί πως ο διακοσμητής είναι defacto ακριβός. Κάποιες φορές δεν καταλαβαίνει ότι στην πορεία θα “βγάλει” τα λεφτά του από μένα. Οι περισσότεροι δε, βλέπουν στην πορεία πως αν όντως με είχαν προσλάβει νωρίτερα και είχαν ένα πλάνο εργασιών, πράγματι θα είχαν κάνει καλύτερη δουλειά.

SW: σε ποιο σημείο θα πρέπει να προσλάβει κάποιος έναν διακοσμητή;

Kallem: αμέσως μόλις ακόμα σκέφτεται να φτιάξει το σπίτι του. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις ένα πρόγραμμα εργασιών, ακόμα και αν δεν είσαι έτοιμος να το ολοκληρώσεις με τη μία. Το πλάνο βοηθά τον πελάτη να δει το αποτέλεσμα από πριν και να καταλάβει αν θα του αρέσει και τι πάει να φτιάξει. Το πλάνο είναι σαν παζλ, όλα τα κομμάτια συνεισφέρουν το ίδιο, στο σύνολο. Επίσης πολλοί πελάτες μεταφράζουν με λόγια τι τους αρέσει και τι όχι, ενώ αν έπαιρναν απλώς φωτογραφίες και τις κολλούσαν μεταξύ τους θα έβλεπαν πιο εύκολα και γρηγορότερα το αποτέλεσμα.

SW: τι γίνεται αν ο πελάτης ξεμείνει από χρήματα στη μέση του project;

Doranin: Αυτός είναι ο λόγος που πάντα τους πιέζω και τους ενθαρρύνω να έχουν από την αρχή ένα budget. Τα project έχουν την δυνατότητα να τελειώνουν αργότερα και να ανανεώνεις το χρονοδιάγραμμα σου, αναλόγως των οικονομικών συνθηκών. Αυτό είναι ένα από τα ατού του να έχεις διακοσμητή.  Σε κάθε περίπτωση μπορώ να προ-υπολογίσω το κόστος και να προειδοποιήσω τον πελάτη μου αν ξεφεύγει, καθώς και αν του λείψει κάτι τελικά, τουλάχιστον θα είναι αυτό που δεν θα είναι το άμεσα απαραίτητο για να μπορέσει να ζήσει μέσα στο σπίτι.

SW: πως δουλεύετε με τους πελάτες σας όσον αφορά στην επιλογή των χρωμάτων;

Kallem: έχω ένα ερωτηματολόγιο που κάποιες φορές συμπληρώνω ακόμα και πριν πάω στο πρώτο ραντεβού, από το τηλέφωνο. Τους αρέσουν τα μονοχρωματικά ή οι αντιθέσεις; Το στυλ τους είναι casual ή formal; Επειδή το ερωτηματολόγιο είναι 5 σελίδες τους δίνω το χρόνο να απαντήσουν με την ησυχία τους.

Jason: δουλεύω και εγώ με ερωτηματολόγιο και κάποιες φορές με απευθείας ερωτήσεις, του τύπου “τι μισείς;” Μετά μπορεί να χρειαστεί να ανατρέξω πίσω για να δω αν έχω καλύψει σωστά τις προτιμήσεις τους. Κάνουμε συνεντεύξεις και συζητήσεις της μίας ώρας συχνά. Κάποιες φορές έρχομαι στο επόμενο ραντεβού με μεγάλα δείγματα βαμμένα στα χρώματα που μου έχουν δηλώσει πως τους αρέσουν και τους τα αφήνω για δύο εβδομάδες, να ζήσουν με αυτά. Να δουν αν τους αρέσουν τελικά, πως είναι τις ηλιόλουστες ημέρες και τις συννεφιασμένες και να καταλάβουν αν τους δημιουργούν μια συγκεκριμμένη διάθεση.

Doranin: εγώ τους ρωτάω πολλές φορές για τα πράγματα που ήδη έχουν. Αν τα αγόρασαν από επιλογή και τώρα θέλουν το έξτρα φινίρισμα ή αν τα αγόρασαν κατά τύχη ή ήταν δώρα. Θα μπορούσαν να τα έχουν διαλέξει παλαιότερα αλλά τώρα να κατάλαβαν πως καθόλου δεν τους πάει αυτό το στυλ φυσικά.

SW: Πως πείθετε τους πελάτες σας να τολμήσουν ένα σχήμα ή ένα χρωματικό συνδυασμό και αν μη φοβηθούν ή ακόμα και να σε εμπιστευτούν ώστε να έχεις την ελευθερία να δράσεις;

Kallem: προσωπικά δεν τους πιέζω πάντα προς την ελευθερία της δράσης μου αλλά της δικής τους που πάει σύμφωνα με τις προσδοκίες τους. Αν ο πελάτης θέλει να ανακατευτεί στη διαδικασία αγορών και επιλογών, πάντα είναι πολύ καλύτερα και εμένα μου μεταφράζει περισσότερα πράγματα για εκείνον.

Jackson: δεν θα πω ποτέ “Ε! κοίτα πρέπει να κάνεις, είμαι διακοσμητής και θα σου πω αφού με πληρώνεις”. Θα προσπαθήσω να τους κάνω να χαλαρώσουν και να δουν πως ακόμα πως και ένας τοίχος βάφεται κάποια άλλη στιγμή.

Doranin: νομίζω πως ο φόβος των πελατών ξεκινάει γιατί απλώς δεν μπορεί να φανταστούν το αποτέλεσμα. Προσπαθώ να τους πείσω ότι μέσω των σχεδίων και των επιλογών, θα δουν ότι στο τέλος θα έχουν κάνει την σωστή επιλογή.

SW: εσείς τι στυλ έχετε; Το λέτε στον πελάτη;

Κellam: προτιμώ να μην το λέω, γιατί αυτό είναι για μένα και δεν θα ήθελα να τους επηρεάσω με τις δικές μου επιλογές, για το δικό τους σπίτι. Δεν έχει σημασία αν εμένα μου αρέσει το συγκεκριμένο στυλ, είναι το δικό τους σπίτι.


By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close