Το είπαν όλες. Το είπαν με πάθος. Το διέδωσαν σε όλον τον κόσμο και έφτασε στα όρια του μύθου. Προφανώς είναι το brand name με τις περισσότερες συμμετοχές σε στίχους και ταινίες αλλά σίγουρα είναι το μόνο όνομα που μια γυναίκα δε ξεχνά ποτέ. Τουλάχιστον μία που γνωρίζω, ήθελε να παίρνει εκεί το πρωινό της και εγώ δεν αποτελώ εξαίρεση αν κάθε πρωί στο ψωμί μου άπλωναν επιταγές γεμάτες με ποσά που τα γράφουν πολλά μηδενικά.
Η ιστορία του Tiffany’s
Έτσι για την ιστορία να πούμε πως οι πόρτες της σημερινής φίρμας Tiffany & Co άνοιξαν το 1837 στη διασταύρωση των Fifth Avenue & 57th street και πούλαγε ασημικά και χαρτικά. Το brand name δημιουργήθηκε το 1853 όταν τη διεύθυνση ανέλαβε ο Charles Tiffany. Εκείνος θέσπισε και το γνωστό Tiffany blue με τον αριθμό PMS 1837 από τη χρονιά ίδρυσης της εταιρείας του και έμεινε γνωστό ως Tiffany blue ή Robin Egg blue από το χρώμα στα κελύφη των αυγών των πουλιών Robin.
To χρώμα του Tiffany’s
Το Tiffany’s blue ως τόνος διακόσμησης ενός δωματίου πρέπει να σας πω ότι θέλει guts. Βέβαια αν το αποφασίσετε σίγουρα θα μείνει αξέχαστο και θα αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς στο χώρο σας. Λατρεύει να συνδέεται με την Audrey όπως η σαμπάνια με το χαβιάρι, χωρίς να εξαιρούνται το μαύρο και το άσπρο. Δίνει φως και θυμίζει υγεία, όνειρο και πολυτέλεια. Συνδυάζεται με τη λάμψη από τα κρύσταλα, πόσο μάλλον με τα διαμάντια και για αυτό το διάλεξε και ο παραπάνω οίκος κοσμημάτων ως εμβληματικό χρώμα. Προσωπικά πιστεύω πως επίτηδες η Holly Golightly σε όλη τη ταινία φορά ρούχα μόνο στα συμπληρωματικά χρώματα αυτού του μπλε με μόνη εξαίρεση την aquamarine μάσκα ύπνου –με έτοιμο ματοτσίνορο παρακαλώ- της Patricia Field.
Αν κατά τη γνώμη σας είναι έντονο, σαν λεπτομέρεια μπορεί να παίξει παντού. Αποτελεί επίσης τη νούμερο ένα επιλογή χρώματος για γάμους. Κουτάκια για μπομπονιέρες, φιόγκοι, πιάτα, τραπεζομάντηλα και άνθη σε αυτό το χρώμα είναι best sellers. Είναι το χρώμα που κανείς δε του αντιστέκεται. Κάτι σα το ροζ αλλά και για αγόρια.
Το στυλ Tiffany’s
Συμβολίζει όπως είπαμε και παραπάνω τη λάμψη και τη γοητεία της πολυτέλειας. Κρύσταλα, πέρλες, βελούδο, glossy αντικείμενα, συνθέτουν ένα Tiffany’s πετυχημένο περιβάλλον. Το χρώμα αυτό όμως χρησιμοποιείται από τους διακοσμητές και σε πιο shabby chic χώρους με επιτυχία.
Η Martha Stewart έχει επιλέξει ένα παραπλήσιο για αγαπημένο της και έχει χρωματίσει με αυτό το brand name της εταιρείας της. Υποτίθεται πως αυτό καθ’ αυτό το Tiffany’s 1837 δεν υπάρχει διαθέσιμο στην παλέτα της Pantone αφού δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τη φίρμα αλλά πολύ κοντινά χρώματα έχουν όλες οι εταιρείες όπως τα Tropicana cabana #2048-50 της Benjamin Moore και το Aqueduct SW6758 της Sherwin Williams, που παρεμπιμπτόντος προτείνω ανεπιφύλακτα σαν εταιρείες χρωμάτων.
Όσον αφορά στο σπίτι της Holly Golightly ήταν όσο Tiffany’s άντεχε η τσέπη της αλλά μια τέτοια ηρωίδα μόνο εκεί ταίριαζε απόλυτα. Tiffany’s χωρίς Holly Golightly δεν υπάρχει. Η σύνθεση ενός χώρου σαν της Holly δεν αναιρεί την πολυτέλεια σε καμμία περίπτωση. Αφού βάλουμε τα στοιχεία που παραπέμπουν στο στιλ της απλά προσθέτουμε σε κάθε περίπτωση λάμψη. Έτσι απλά.