Ξέρεις πως αυτό που με συγκινεί να γράφω είναι η τέχνη στο τοίχο. Σε ένα άδειο σπίτι μπορώ να ζήσω, κουζίνα να υπάρχει. Σε ένα σπίτι με άδειους τοίχους όμως δεν υπάρχει περίπτωση, μετά από όλα αυτά τα χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά, το επιβεβαιώνω. Δεν έχω βαρεθεί ούτε για μια στιγμή να βλέπω τους πίνακες μου, θα ήθελα κι άλλους όπως πάντα, δε μου φτάνει ο ένας κρεμασμένος πάνω από το μπουφέ. Έχω γνωρίσει διαδικτυακά αρκετούς υπέροχους ζωγράφους ή visual artists πλέον το τελευταίο καιρό.
Οι τάσεις στη τέχνη
Ίσως να έχεις προσέξει τώρα τελευταία πως η τέχνη στο τοίχο μεγαλώνει. Φεύγουμε από τη λογική του gallery wall με εκείνα τα πολλά καδράκια και πάμε σε τοίχους γεμάτους από έναν πίνακα, εξίσου μεγάλο, ένα oversized έργο τέχνης δηλαδή. Συνήθως αυτά, ακριβώς επειδή είναι μεγάλα δεν είναι δυνατόν να είναι κλασικά έργα. Πρόκειται για μοντέρνα, αφηρημένα έργα που καλύπτουν εύκολα 1,5-2,0 τετραγωνικά μέτρα τοίχου. Αυτά τα τετραγωνικά είναι πίνακες τύπου 1,5×1,10 ας πούμε που σημαίνει μεγάλος πίνακας που έχει και δυσκολία να βρεθεί ή να αγοραστεί λόγω κόστους.
Σου δίνω τα links για να γνωρίσεις και εσύ τον William McLure, την Delphine Krakoff την είχαμε γνωρίσει πάλι και την Kayce Hughs.
Η αξία ενός μεγάλου έργου τέχνης
H αξία ενός μεγάλου πίνακα έγκειται στο γεγονός πως ουσιαστικά καλύπτει έναν ολόκληρο τοίχο. Τον ντύνει και ανεβάζει την αξία του χώρου. Λειτουργεί ως επένδυση και θα σου δώσω και ένα tip. Όσο πιο μονοχρωματικό είναι το σύνολο μας, όσο πιο κοντά στο χρώμα του χώρου μας ο πίνακας λοιπόν, τόσο πιο εύκολο είναι να δείξει σωστό. Αν δηλαδή στο καθιστικό σου επικρατεί το γκρι και αναφέρομαι σε μια εύκολη λανθασμένη επιλογή που έχω δει σε πολλά σπίτια, στον τεράστιο γκρι καναπέ.
Αν λοιπόν έχεις έναν τέτοιο καναπέ που έχει καπελώσει το χώρο σου και τώρα κάθεσαι στο χαλί και κλαις, ένας τεράστιος γκρι/μαύρος + κάποιο άλλο χρώμα πίνακας είναι η λύση. Θα “ενωθεί” οπτικά με τον καναπέ σε μια εικόνα και θα καλύψει μη σου πω σχεδόν όλα τα λάθη του καθιστικού γενικότερα. Αυτή είναι η αξία ενός μεγάλου πίνακα. Tη βλέπεις και σε ένα εμβληματικό before & after μιας εισόδου από τη designer Dana Wolter.
Πως γίνεται η τέχνη ταπετσαρία;
Εδώ ήρθε λοιπόν η τέχνη ταπετσαρία να την πω για να την καταλάβεις. Όταν λέμε ταπετσαρία δεν κυριολεκτούμε αλλά εννοούμε απλά πως μέσω μιας σύνθεσης πινάκων καταφέρνουμε να καλύψουμε μια μεγάλη επιφάνεια τοίχου, όσο ένας καναπές για παράδειγμα.
Πως γίνεται τεχνικά θα το δούμε παρακάτω. Πριν αυτό όμως να πούμε πως αυτή η τακτική έχει την ευκολία να μπορεί να κάνει “λάθη”. Δηλαδή μπορείς να βγεις πιο έξω από τα όρια του καναπέ χωρίς να θεωρείται φάουλ. Μπορείς να ανέβεις σε ύψος γιατί αν ήταν μια επένδυση τοίχου δε θα θεωρείτο ούτε αυτό φάουλ.
Φέρνεις ένα όποιο χρώμα στο χώρο σου μέσω των έργων όπως είπαμε και ουσιαστικά συστήνεις το χώρο σου και εσένα ξανά στους καλεσμένους σου. Αυτή η τέχνη στο τοίχο δε χρειάζεται διχρωμίες φυσικά αλλά ένα λευκό περιβάλλον που να παραπέμπει σε gallery. Σκέψου το σαν ένα χαλί στο τοίχο.
Πως να τοποθετήσεις μεγάλους πίνακες στο τοίχο
Που θέλω να καταλήξω μη σε μπέρδεψα κιόλας; Σε μια σύνθεση έργων στο τοίχο που όμως δεν είναι αυτό που θα λέγαμε έως σήμερα gallery wall. Μιλάμε για αρκετά σε αριθμό έργα ή ίσως και απλά δύο μεγαλύτερα όπως 70×100 μέγεθος που εύκολα βρίσκεις κορνίζα σε πολυκαταστήματα, αλλά αν προσθέσεις τα μεγέθη σου καλύπτουν μια μεγάλη επιφάνεια τοίχου.
Εναλλακτικά πολλά μικρότερα αλλά συμμετρικά κρεμασμένα για παράδειγμα 80×60 που με έναν απλό πολλαπλασιασμό 3×80=240 βλέπεις κι εσύ πως μπορείς να καλύψεις έναν τοίχο 2,40μ. Μια τραπεζαρία δηλαδή αν βλέπεις και την από κάτω φωτογραφία. Οπότε αυτό που σου δίνω ως κανόνα, πολλά ίσως αλλά πάνω από μεσαίο μέγεθος. Ξεχνάς δηλαδή οτιδήποτε μικρότερο των 50-60εκ. και τα κρεμάς απόλυτα συμμετρικά.
Αυτό είναι θα λέγαμε και το νέο design trend. Λένε μάλιστα πως πρόκειται για το πιο Key Trend για τους Millenials. Δε ξέρω αν είσαι σε αυτή την κλάση ή αν βλέπεις ότι βλέπω, αλλά ίσως κι εσύ να βλέπεις πως με μια τέτοια επιλογή δε χρειάζεται να έχεις πολλά έπιπλα. Κατάλαβες δηλαδή; Αύριο θα σου δείξω τον τρόπο να φτιάξεις πανέμορφα, μεγάλα, οικονομικά ως εκεί που δεν φαντάζεσαι έργα. Αύριο ε;