διακοσμητής: θα πάρετε;
19 Οκτωβρίου, 2010 by Rdeco
Πριν ανοίξω το σημερινό θέμα, να ενημερώσω πως για λόγους υγείας (όχι προσωπικούς, αλλά οικογενειακούς) μπορεί να μην δεις αύριο ανάρτηση, και φυσικά έχω αφήσει για λίγο τα θέματα με τα δωμάτια και τα σπίτια σας. Συγχωρέστε μου επίσης την όποια καθυστερημένη απάντηση στα αγαπημένα σχόλια σας. Αυτά.
Το θέμα διακόσμηση, έχει ανοίξει πολλές φορές εδώ και αλλού φυσικά, όπως και το θέμα του διακοσμητή. Θα πάρετε; Πεταμένα λεφτά; Που να τρέχω τώρα; Θα ταιριάξω μαζί του; Θα το βάλω και γκάλοπ στο τέλος, να απαντήσεις. Αφορμή είναι ένα άρθρο που βρήκα στη Sherwin Williams και είδα για ακόμη μια φορά πως τι εδώ, τι στο Αμέρικα, οι συνθήκες εργασίας του διακοσμητή είναι ίδιες. Έχω λοιπόν ερωτήσεις και απαντήσεις από επαγγελματίες του χώρου και παρακαλώ να τοποθετηθεί και σύσωμη η Rdecorator team. A! να μην ξεχάσω να σας παρουσιάσω και το νέο αίμα της ομάδας, που νομίζω ότι επίσης θα θέλει να τοποθετηθεί με τη σειρά του.

SW: ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που συναντάς στη δουλειά σου;
Kallem: Είναι αστείο αλλά μια από τις περιπτώσεις που συναντάω συχνά είναι όταν ο πελάτης με ρωτάει «Αχ! γιατί δε σε είχα προσλάβει νωρίτερα;» και εγώ σκέφτομαι αυτόματα «έλα μου ντε, γιατί;» Ο κόσμος έχει την τάση να μπερδεύεται και να θεωρεί πως ο διακοσμητής είναι defacto ακριβός. Κάποιες φορές δεν καταλαβαίνει ότι στην πορεία θα «βγάλει» τα λεφτά του από μένα. Οι περισσότεροι δε, βλέπουν στην πορεία πως αν όντως με είχαν προσλάβει νωρίτερα και είχαν ένα πλάνο εργασιών, πράγματι θα είχαν κάνει καλύτερη δουλειά.
SW: σε ποιο σημείο θα πρέπει να προσλάβει κάποιος έναν διακοσμητή;
Kallem: αμέσως μόλις ακόμα σκέφτεται να φτιάξει το σπίτι του. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις ένα πρόγραμμα εργασιών, ακόμα και αν δεν είσαι έτοιμος να το ολοκληρώσεις με τη μία. Το πλάνο βοηθά τον πελάτη να δει το αποτέλεσμα από πριν και να καταλάβει αν θα του αρέσει και τι πάει να φτιάξει. Το πλάνο είναι σαν παζλ, όλα τα κομμάτια συνεισφέρουν το ίδιο, στο σύνολο. Επίσης πολλοί πελάτες μεταφράζουν με λόγια τι τους αρέσει και τι όχι, ενώ αν έπαιρναν απλώς φωτογραφίες και τις κολλούσαν μεταξύ τους θα έβλεπαν πιο εύκολα και γρηγορότερα το αποτέλεσμα.
SW: τι γίνεται αν ο πελάτης ξεμείνει από χρήματα στη μέση του project;
Doranin: Αυτός είναι ο λόγος που πάντα τους πιέζω και τους ενθαρρύνω να έχουν από την αρχή ένα budget. Τα project έχουν την δυνατότητα να τελειώνουν αργότερα και να ανανεώνεις το χρονοδιάγραμμα σου, αναλόγως των οικονομικών συνθηκών. Αυτό είναι ένα από τα ατού του να έχεις διακοσμητή. Σε κάθε περίπτωση μπορώ να προ-υπολογίσω το κόστος και να προειδοποιήσω τον πελάτη μου αν ξεφεύγει, καθώς και αν του λείψει κάτι τελικά, τουλάχιστον θα είναι αυτό που δεν θα είναι το άμεσα απαραίτητο για να μπορέσει να ζήσει μέσα στο σπίτι.
SW: πως δουλεύετε με τους πελάτες σας όσον αφορά στην επιλογή των χρωμάτων;
Kallem: έχω ένα ερωτηματολόγιο που κάποιες φορές συμπληρώνω ακόμα και πριν πάω στο πρώτο ραντεβού, από το τηλέφωνο. Τους αρέσουν τα μονοχρωματικά ή οι αντιθέσεις; Το στυλ τους είναι casual ή formal; Επειδή το ερωτηματολόγιο είναι 5 σελίδες τους δίνω το χρόνο να απαντήσουν με την ησυχία τους.
Jason: δουλεύω και εγώ με ερωτηματολόγιο και κάποιες φορές με απευθείας ερωτήσεις, του τύπου «τι μισείς;» Μετά μπορεί να χρειαστεί να ανατρέξω πίσω για να δω αν έχω καλύψει σωστά τις προτιμήσεις τους. Κάνουμε συνεντεύξεις και συζητήσεις της μίας ώρας συχνά. Κάποιες φορές έρχομαι στο επόμενο ραντεβού με μεγάλα δείγματα βαμμένα στα χρώματα που μου έχουν δηλώσει πως τους αρέσουν και τους τα αφήνω για δύο εβδομάδες, να ζήσουν με αυτά. Να δουν αν τους αρέσουν τελικά, πως είναι τις ηλιόλουστες ημέρες και τις συννεφιασμένες και να καταλάβουν αν τους δημιουργούν μια συγκεκριμμένη διάθεση.
Doranin: εγώ τους ρωτάω πολλές φορές για τα πράγματα που ήδη έχουν. Αν τα αγόρασαν από επιλογή και τώρα θέλουν το έξτρα φινίρισμα ή αν τα αγόρασαν κατά τύχη ή ήταν δώρα. Θα μπορούσαν να τα έχουν διαλέξει παλαιότερα αλλά τώρα να κατάλαβαν πως καθόλου δεν τους πάει αυτό το στυλ φυσικά.
SW: Πως πείθετε τους πελάτες σας να τολμήσουν ένα σχήμα ή ένα χρωματικό συνδυασμό και αν μη φοβηθούν ή ακόμα και να σε εμπιστευτούν ώστε να έχεις την ελευθερία να δράσεις;
Kallem: προσωπικά δεν τους πιέζω πάντα προς την ελευθερία της δράσης μου αλλά της δικής τους που πάει σύμφωνα με τις προσδοκίες τους. Αν ο πελάτης θέλει να ανακατευτεί στη διαδικασία αγορών και επιλογών, πάντα είναι πολύ καλύτερα και εμένα μου μεταφράζει περισσότερα πράγματα για εκείνον.
Jackson: δεν θα πω ποτέ «Ε! κοίτα πρέπει να κάνεις, είμαι διακοσμητής και θα σου πω αφού με πληρώνεις». Θα προσπαθήσω να τους κάνω να χαλαρώσουν και να δουν πως ακόμα πως και ένας τοίχος βάφεται κάποια άλλη στιγμή.
Doranin: νομίζω πως ο φόβος των πελατών ξεκινάει γιατί απλώς δεν μπορεί να φανταστούν το αποτέλεσμα. Προσπαθώ να τους πείσω ότι μέσω των σχεδίων και των επιλογών, θα δουν ότι στο τέλος θα έχουν κάνει την σωστή επιλογή.
SW: εσείς τι στυλ έχετε; Το λέτε στον πελάτη;
Κellam: προτιμώ να μην το λέω, γιατί αυτό είναι για μένα και δεν θα ήθελα να τους επηρεάσω με τις δικές μου επιλογές, για το δικό τους σπίτι. Δεν έχει σημασία αν εμένα μου αρέσει το συγκεκριμένο στυλ, είναι το δικό τους σπίτι.
![]()






35 Σχόλια »
Μακαρι να τα βρουμε και να αναλαβεις!
Good luck & god bedring με τα health issues.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 09:08Γεια σου και από μένα Rdeco. Από τότε που σε ανακάλυψα σε διαβάζω φανατικά κάθε μέρα! Η δική μου άποψη είναι ότι το καλύτερο που μπορεί κάποιος να κάνει για το σπίτι του είναι να πάρει διακοσμητή. Τα χρήματα που θα δώσει θα αξίζουν μέχρι του τελευταίου ευρώ στο τελικό αποτέλεσμα.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 09:27Εύχομαι επίσης να είναι περαστικά τα προβλήματα υγείας. Συνέχισε την καλή δουλειά!
Να σου πω τη γνωμη μου, αν και σερφαρω σε ξενες ιστοσελιδες εσωτερικης διακοσμησης περισσοτερο απο 2 χρονια , μπηκα στο μπλογκ σου προσφατα και αυτο γιατι για πρωτη φορα γκουγκλισα στα ελληνικα «ελληνες διακοσμητες». Μια και προκειται να ανακαινισουμε κουζινα καθιστικο , στο προσεχες μελλον και μια και αποφασισα οτι «θελω νησι στην κουζινα οπωσδηποτε αλλα θελω και τη γνωμη ειδικου» , αρχισα το ψαξιμο και επειδη ειμαι ανθρωπος του διαδικτυου, δεν υπαρχει περιπτωση να βρω τον ανθρωπο που θελω επειδη καποιος γνωστος θα μου τον συστησει.
Πιστευω οτι το κοστος παιζει σημαντικο ρολο, αλλα περα απο αυτο , πολυ σημαντικο ρολο παιζει το portfolio που εχει ο καθε ενας ….εχω απορριψει συναδελφους σου , χωρις να ξερω τιμες , απλα και μονο επειδη ειδα τα σπιτια που εχουν κανει και …με αφηνουν αδιαφορη, πανομοιοτυπα σπιτια(οι περισσοτεροι) , που αρα εχει να κανει με το δικο τους γουστο, και οχι τοσο με το γουστο του πελατη.
Αυτο που θα με εκανε να παω στο γραφειο ενος interior , για μια πρωτη επαφη, θα ηταν οι δουλειες του που θα ειχα δει και θα μου ειχαν κανει «κλικ».
πολυ σημαντικο για μενα , να μπορει να ελισσεται, να εχει δειγματα δουλειας που να διαφερουν το ενα απο το αλλο , ετσι για να δω αν θα μπορεσει να καταλαβει τις βλακειες που θα του ζητησω.
Θα πηγαινα λοιπον να ζητησω επαγγελματικη συμβουλη, αν με επαιρνε οικονομικα ….και αν πιστευα οτι βρηκα καποιον που θα μπορει να με καταλαβει. Και αν δεν εχω δει τη δουλεια του, αυτο δεν προκειται να γινει ( πιστευω οτι ετσι σκεφτονται και αρκετοι αλλοι , οποτε, καλο θα ηταν μια και το εχεις που το εχεις το μπλογκ, να ανοιξεις ενα φακελο με τις δουλειες σου μαζεμενες, νομιζω θα βοηθησει πολυ)
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 09:32.-= Maria-Maria´s last blog ..το νεο μας σχολειο 2 =-.
Καλή σας μέρα και εύχομαι περαστικά. Αν και αρκετό καιρό παρακολουθώ το blog αυτό αλλά & άλλα, ακόμα έχω μία μπερδεμένη εικόνα σχετικά με τη δουλειά του διακοσμητή. Θέλω να πω, αν κάποιος δεν φτιάχνει τώρα το σπίτι του και ήδη έχει ένα “ολοκληρωμένο” σπίτι από πλευράς επίπλωσης κτλ. και παρόλα αυτά το αποτέλεσμα δεν τον ικανοποιεί ο διακοσμητής τι κάνει? Προτείνει αλλαγή επίπλων, αλλαγή διαρρύθμισης, βάψιμο τοίχων, κατασκευές κα??? Μπορεί κάποιος να διακοσμήσει μόνο ένα δωμάτιο κάθε φορά και να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα, ανάλογα με την οικονομική του δυνατότητα? Πριν γίνει κάποια αγορά από τον διακοσμητή συνεννοείται με τον πελάτη? Για εργασίες που ίσως χρειάζονται συνεργάζεται με δικά του συνεργία? Αυτές είναι κάποιες σκέψεις από το μπερδεμένο κουβάρι που βρίσκεται στο μυαλό μου!!! Sorry για την έκταση…
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 09:55Και πάλι εύχομαι ολόψυχα περαστικά και γρήγορη ανάρρωση.
Πολύ ωραίο θέμα !!!
Θεωρώ τον διακοσμητή χρήσιμο έως και απαραίτητο και τη δουλειά του πολύ πολύ σημαντική.
Το δύσκολο όμως για εμένα είναι να βρεις έναν καλό διακοσμητή ο οποιός να μπορεί να μπει στη θέση σου, να πάρει τις ιδέες σου και να τις πάει ένα βήμα παραπέρα και ο οποίος επίσης αυτά που θα προτείνει θα έχουν και μια .. πρακτική αξία, γιατί ωραία είναι όλα στο χαρτί.. όταν τα κάνεις όμως υπάρχουν και μερικοί κανόνες .. στατικοί – πρακτικοί – εργονομικοί που θα έπρεπε να ακολουθούνται.
Έχω καταρχήν την εντύπωση ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πάρα πολλοί διακοσμητές .. εξειδικευμένοι ή μη με σπουδές ή όχι. Αυτό από μόνο του κάνει δύσκολη την εύρεση.
Από την άλλη θα χώριζα τους .. «πελάτες» στις ακόλουθες κατηγορίες.
1. θέλουν 5 θεωρούμενα μοντέρνα πράγματα σπίτι τους και αυτό είναι.. ένα φωτιστικό με χρωματιστά led Και θέλουν απαραίτητα γυψοσανίδα σε κανα περίεργο σχέδιο. .. θεωρούν γενικά όλα τα καινούρια πράγματα εξ΄όρισμού καλύτερα από τα παλιά. Δεν τους κάνει διαφορά το ξύλο από το πλακάκι ή το λάμινειτ. Επίσης συχνά δεν μπορούν να στήσουν ούτως ή άλλως έναν χώρο γιατί δεν έχουν ασχοληθεί ή να διαλέξουν μόνοι τους ένα πάγκο. Αυτοί θέλουν έναν διακοσμητή για να τους πει μερικά βασικά πράγματα.
2. υψηλό budget και εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Αυτή η κατηγορία ενδιαφέρεται για ένα σπίτι εντυπωσιακό για παρουσίαση και πολύ λίγο απασχολεί η χρηστικότητα.
3. άνθρωποι που θέλουν ένα σπίτι όμορφο σύμφωνα με το γούστο τους, θέλουν να ψάξουν για αυτό και θέλουν έναν διακοσμητή για να .. σουλουπώσει τις ιδέες τους, να τους προτείνει κάτι παραπάνω γιατί αυτός ξέρει πολλά πράγματα και υλικά και σχέδια και γενικώς να πάει τη σκέψη τους παραπέρα και να την κάνει υλοποιήσιμη και όμορφη.
Για τις κατηγορίες 1 και 2 μπορώ να πω ότι βρίσκεται σχετικά εύκολα διακοσμητής. Για την 3η κατηγορία πολύ δύσκολα. Δεν ξέρω αν φταίνε οι μειωμένες απαιτήσεις των πελατών που βρίσκονται λιγότερο στην 3η κατηγορία και περισσότερο στις άλλες 2 ή οι διακοσμητές.. πάντως εγώ που θεωρώ τον εαυτό μου στην 3η κατηγορία δεν βρήκα μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα κάποιον να μου ταιριάζει και έτσι προχώρησα μόνη μου και ο θεός βοηθός.
Σχετικά με τα οικονομικά.. υπάρχουν ακριβοί και φθηνοί διακοσμητές.. για την ίδια δουλειά εμένα κάποιος μου ζήτησε 10.000 !!!!! άλλος 2.000 και άλλος 1.000…. δεν έχω προσωπική πείρα του τι πληρώνεις τι παίρνεις. ΑΛλά έχω δει ακριβές δουλειές που δεν θα επέλεγα όμως έχω δει και δουλειές από κάποιο «φθηνό» διακοσμητή αρκετά καλές. Θεωρώ πάντως ότι ένας διακοσμητής μπορεί να σου γλιτώσει λεφτά πχ ξέρωντας καλές αποθήκες, πετυχαίνοντας καλύτερες τιμές. Αλλά και να σου απογειώσει το αποτέλεσμα με μια πολύ έξυπνη ιδέα η οποία δεν κοστίζει. Ένα ωραίο τρικ, ένα ωραίο υλικό που ξέρει … ένα ωραίο mix & match ακριβών-φθηνών πραγμάτων. Αν είναι καλός ξέρει να σου πει που πρέπει να βάλεις περισσότερα χρήματα και που δεν έχει σημασία. Θυμάμαι ας πούμε εκείνο τον τοίχο που είχες δείξει σε ένα άρθρο που ήταν βαμένος σκούρος και είχε τους καθρέπτες μέσα… το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό … και το κόστος όχι μεγάλο για την υλοποίηση, όλο το θέμα ήταν η ιδέα. Ξέρει να σου πει τα σωστά μπεζ
πως ταιριάζουν… ξέρει να σου διακοσμήσει χρωματικά το σπίτι που αυτό από μόνο του είναι η πιο φθηνή αλλά εντυπωσιακή διακόσμηση χωρίς έξτρα κόστος.
Αυτή είναι η γνώμη μου και γιαυτό ψήφισα «θα ταιριάξω μαζί του?» ε! εγώ δεν ταίριαξα.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 10:52επίσης να συμπληρώσω ότι εγώ μπορεί να κάνω όλες τις επί μέρους επιλογές μόνη μου .. και θα τολμήσω να πω… ότι κάθε μια ξεχωριστά είναι και καλόγουστη (λέμε τώρα
) … κανείς δεν ξέρει όμως αν το συνολικό αποτέλεσμα θα με ανταμείψει.. ένας καλός διακοσμητής θα το ήξερε αυτό από πριν. ΓΙατί διακόσμηση για εμένα δεν είναι μόνο οι ιδέες και οι επιλογές ξεχωριστά αλλά το συνολικό αποτέλεσμα και η αισθητική συνέπεια και αλληλουχία.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 10:54Πολύ εύστοχο το post και ωραία τα σχόλια που έχουν ήδη αναρτηθεί. Δίνουν τροφή για μια γόνιμη συζήτηση.
Όποια από τις τρεις επιλογές κι αν κάνουμε, σίγουρα βγαίνουμε κερδισμένοι! Όσο για τις αγορές και τα συνεργεία, αυτά γίνονται πάντα κατόπιν συνεννόησης με τον πελάτη.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 11:58Ουσιαστικό το σχόλιο της Maria-Maria: η ταυτότητα ενός διακοσμητή είναι αναμφισβήτητα το portfolio του. Και φυσικά, απώτερος στόχος του κάθε ενδιαφερόμενου είναι να μείνει ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα. Θα ήθελα, ωστόσο, να διευκρινίσω, στο θέμα των «πανομοιότυπων σπιτιών», πως για να συμπεριληφθεί ένα προτζεκτ στο portfolio του επαγγελματία, δεν υπάρχει λόγος να αμφισβητήσουμε πως έχει καλύψει τον πελάτη, και πως, αν δεν αποτελεί δικό του, προσωπικό γούστο, τουλάχιστο έχει συμπέσει το γούστο του πελάτη με αυτό του διακοσμητή. Αρκετοί συνάδελφοι έχουν κατακτήσει κάποια συγκεκριμένα στυλ και τα διεκπεραιώνουν άριστα-αυτό δεν είναι διόλου μεμπτό, ούτε για τον επαγγελματία-δημιουργό, ούτε για τον αποδέκτη του σχεδιασμού. Είναι απλά θέμα ανεύρεσης διακοσμητή με το συγκεκριμένο όραμα, δηλαδή να θυσιάζει σε ένα βαθμό την «υπογραφή» του κερδίζοντας τη διαφορετικότητα στα εσωτερικά του. Και αυτή η επιλογή ωστόσο έχει κόστος για τον επαγγελματία: προφανώς θα χάσει τους ενδιαφερόμενους για την προσωπική σφραγίδα του διακοσμητή στο χώρο τους. Πάντα όμως κάτι χάνουμε και κάτι κερδίζουμε σε όλους τους τομείς της ζωής, και φυσικά και στον επαγγελματικό. Όπως σωστότατα καταλήγει η Maria-Maria λοιπόν, είναι σημαντικό, όταν ερευνάμε για διακοσμητή, να ξέρουμε ποιο είναι το δικό μας όραμα και ποιο του επαγγελματία του οποίου τη δουλειά εξετάζουμε. Μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε ένα στοιχειωδώς αντικειμενικό κριτήριο. Το προσωπικό γούστο, στη φάση εξερεύνησης portfolio δεν είναι πάντα σίγουρος σύμμαχος, καθώς μπορεί να αποκλείσει επαγγελματίες που, αν τους επιλέγαμε, πιθανόν να τρίβαμε τα μάτια μας από την υπέροχη δουλειά που θα έκαναν στο χώρο μας. Μην ξεχνάμε οτι, στα portfolios βλέπουμε σπίτια που έχουν γίνει με βάση το γούστο κάποιου άλλου, σε ένα διαφορετικό από το δικό μας χώρο!
Adamantia: Όταν έχουμε ένα ολοκληρωμένο χώρο που δε μας ικανοποιεί (ανάλογα με την έκταση της δυσαρέσκειας βέβαια), δυστυχώς τις περισσότερες φορές σημαίνει πεταμένα λεφτά, που έχουν μάλιστα χαθεί στην προσπάθεια να κάνουμε οικονομία! Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι η μέση αμοιβή ενός καλού επαγγελματία για πλήρεις υπηρεσίες σε ένα σπίτι 100 τμ δεν ξεπερνάει το κόστος αγοράς ενός γωνιακού καναπέ και δύο πολυθρόνων! Παρ όλα αυτά, ο διακοσμητής και η διακόσμηση βρίσκεται εδώ για όλες τις περιπτώσεις και για όλα τα βαλάντια! Δε σταματώ να το τονίζω αυτό, και το ίδιο προσπαθεί και η Εύα μέσα από αυτό το blog. Σε παλαιότερο σχόλιο, όπου είχα αναλύσει διεξοδικά την κοστολόγηση για την ανακαίνιση μιας κουζίνας(προτρέπω τους αναγνώστες να ανατρέξουν), είχα αναφερθεί σε σχόλιο αναγνώστριας λέγοντας πως ο επαγγελματίας μπορεί να προσφέρει μια ευρύτατη γκάμα υπηρεσιών, από μονοωρες ή δίωρες συνεδρίες (Designer on Call) μεχρι κοστολόγηση των εργασιών και σχέδια, πριν καν ξεκρεμαστεί και το παραμικρό κάδρο για ανακαίνιση/αναδιάταξη. Όσο για τη σταδιακή διαμόρφωση των χώρων, η απορία σου είναι ευστοχότατη και ναι! ελάχιστοι πια μπορούν να έχουν ένα σπίτι έτοιμο με το κλειδί στο χέρι. Αυτό άλλωστε αντιστρατεύεται ένα βασικό αξίωμα του σχεδιασμου, οτι δηλαδή εξελίσσεται με το χρόνο. Είναι καλό-ναι ειναι πολύ καλό να ζούμε σε έναν άδειο χώρο μέχρι να δούμε τι θα μπει πού- οι μεγαλύτεροι διακοσμητές του κόσμου το κάνουν αυτό στα σπίτια τους. Δεν ειναι κακό να έχουμε άδεια σπίτια- το κακό είναι να έχουμε κακοσχεδιασμένα σπίτια. Κακό για μας τους ίδιους και δευτερευόντως για τους επαγγελματίες του χώρου! Μπορούμε λοιπον α) να αγοράσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το σπίτι μας, που σε βάθος χρόνου θα το υλοποιήσουμε κατα βούληση (σχέδιο το οποίο είναι κοστολογημένο με βάση τις δικές μας ανάγκες και αυτή είναι ανεκτίμητη υπηρεσία που μας προσφέρει ένας διακοσμητής)β)να καλέσουμε έναν Designer on Call για μια οικονομική επιτόπου συνεδρία γ)να διαβάζουμε blogs διακόσμησης και ειδικά Rdeco!Γιαυτό άλλωστε η Εύα έχει θεσπίσει τους μηνιαίους διαγωνισμούς καθώς και μια σειρά άλλων δραστηριοτήτων που έπονται προς εξυπηρέτηση των αναγνωστών
Η προσωπική μου συμβουλή όσον αφορά στο ψάξιμο διακοσμητή είναι η εξής: κοιτάξτε τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει. Η γλώσσα ενός διακοσμητή είναι τα σχέδια και το design process, κατι που δυστυχώς οι επαγγελματίες στην Ελλάδα παραβλέπουμε να δημοσιεύουμε, ρίχνοντας βάρος μόνο στην καλλιτεχνική φωτογράφηση του αποτελέσματος. Δείτε σχέδια, σκίτσα, ιδέες, τον τρόπο με τον οποίο ο επαγγελματίας φτάνει στην τελική ιδέα. Ο πελάτης σχεδόν πάντα, είναι παρών στη διαδικασία του σχεδιασμου, όχι μονο στο τελικό αποτέλεσμα (εκτος αν φυγετε απο το σπίτι σας και περιμένετε απλά να το δείτε έτοιμο). Και η διαδικασία αυτή, πρέπει στο μέτρο του δυνατού να είναι μια ευχάριστη, διασκεδαστικη εμπειρία, μια εμπειρία που θα τη θυμόμαστε ευχάριστα, κι όχι σαν ένα ατέλειωτο εφιάλτη γεμάτο μπάζα, σκόνες, μπογιές και φωνές. Όσο ανταποδοτικό και να είναι το αποτέλεσμα.
Ζητώ συγνώμη για την τεράστια έκταση του σχολίου. Ελπίζω να έριξα κάποιο φώς! Αναστάσης
.-= Anastassis´s last blog .. =-.
Ένα θερμό ευχαριστώ για την τόσο άμεση και ολοκληρωμένη απάντηση! Ήδη το κουβαράκι ξεμπερδεύτηκε… Εύχομαι όταν το timing θα είναι το σωστό να αποκτήσω και εγώ το σπίτι που ονειρεύομαι:)
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 13:54πραγματικά ενδιαφέρουσες προτάσεις για ένα τόσο «φλέγον» θέμα!Να σας πω τη δική μου εμπειρία: με μία φίλη τυχαίνει να μετακομίσουμε σχεδόν την ίδια περίοδο σε καινούργιο σπίτι (εκείνη λίγο νωρίτερα από μένα). Μοιραζόμαστε τις ίδιες αγωνίες για τις επιλογές μας, τα υλικά, τί έπιπλα θα βάλουμε, σε τί διαστάσεις, τί ύφος/τιμές κλπ. Εκείνη εμπιστεύεται μία διακοσμήτρια της οποίας δουλειά είχε δει σε περιφερειακό boutique hotel και της είχε αρέσει. ξεκινάνε μία συνεργασία η οποία ποτέ δεν ξεκαθάρισε τί εύρους θα ήταν και μέχρι ποιό σημείο θα έφτανε. Η διακοσμήτρια πήγαινε ερχότανε, της έκανε διάφορα σχέδια και το αποτέλεσμα ήταν να την πάει στο γνωστό πολυκατάστημα της Πλ. Κοτζιά και να ξεσηκώσουν τα υφάσματα και το στυλ μίας αγγλικής μάρκας. Με λίγα λόγια το σπίτι δεν έχει τίποτα που να προδίδει μάτι και χέρι ειδικού. Καμία ξεχωριστή πρόταση, τίποτα διαφορετικό που να μην μπορούσε να το επιλέξει μόνη της με μία φιλη της. Και για αυτή την «υπηρεσία» η διακοσμήτρια πληρώθηκε 500€ παρακαλώ…Για μία βόλτα στο πολυκατάστημα…
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 14:24Τί απογοήτευση…
Πώς να φυλαχθεί κανείς από τέτοιες περιπτώσεις?
Έχει νόημα να καλέσεις διακοσμητή για αυτό που ο αναστάσης ονομάζει designer on call (δίωρη συνεδρία) ενώ έχεις ξεκινήσει μόνος σου να «φτιάχνεις» το χώρο σου??Μπορεί να φτάσει να σου «αποδομήσει» ότι έχεις κάνει??όΤαν έρθει πρώτη φορά στο χώρο σου, έχει μαζί του προτάσεις, ιδέες, φώτος, υλικά??
Vilia, είμαι σίγουρος πως δεν έχεις πρόθεση να δημιουργηθεί αρνητική εντύπωση για τη δουλειά της συγκεκριμένης συναδέλφου. Το παράδειγμα που αναφέρεις είναι πολύ καλό, μιας και αναδεικνύει τον κίνδυνο που διατρέχουμε να μην εισπράξουμε το αποτέλεσμα που έχουμε ήδη θαυμάσει σε προηγούμενη δουλειά του επαγγελματία που επιλέξαμε. Οι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν εκεί είναι πολλοί. Από ανευθυνότητα του διακοσμητή-φυσικά- μέχρι ασυνενοησία, ασάφεια και κακό ταίριασμα διακοσμητή-πελάτη. Δε μπορούμε να γνωρίζουμε τί συμβαίνει σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά φυσικά.
Ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για να αποφύγουμε τη δικαιολογημένη απογοήτευση και την αβάσταχτη ομολογουμένως αίσθηση οτι «πέταξα λεφτά στα σκουπίδια» είναι να ξέρουμε τί πρέπει να περιμένουμε από τον επαγγελματία, πόσο θα το πληρώσουμε και πότε. Ό,τι δηλαδή ισχύει για κάθε επαγγελματία που προσλαμβάνουμε. Όταν έγραψα το μακροσκελέστατο σχολιο πριν, σκεφτόμουν πως θα ήταν καλή ιδέα οι αναγνώστες να συμμετέχουν στο σχολιασμό γράφοντας τα 5 (ας πουμε) πράγματα που περιμένουν από ενα διακοσμητή. Θα αποκτούσαμε πιστεύω μια ενημερότητα πάνω στις αναμενόμενες υπηρεσίες και οι επαγγελματίες θα μπορούσαν να μας μας δώσουν τη δική τους πλευρά. Αυτή είναι και η μαγεία του blogging!
Ο Designer on Call είναι από τις δυσκολότερες υπηρεσίες και ξεκάθαρα πολλοί συνάδελφοι τίθενται κατά της ιδέας. Τους καταλαβαίνω. Ο διακοσμητής δεν είναι σε καμία περίπτωση εξακοντιστής ιδεών και οι κανόνες του σχεδιασμού απαιτούν να προηγείται διακοσμητική μελέτη! Παρ’ όλα αυτά, είναι μια υπηρεσία που προσφέρουμε για αλλαγές μικρής κλίμακας και λειτουργεί κατόπιν προσυνεννόησης. Κάνοντας γνωστό στο Designer on Call τί ακριβώς θέλουμε να πραγματοποιήσουμε στο χώρο μας, ίσως αποστέλλοντας και κάποιες φωτογραφίες πριν, επιτρέπουμε στον επαγγελματία να έρθει στο χώρο μας «οπλισμένος» με τα κατάλληλα εργαλεία: βεντάλιες, δείγματα από ταπετσαρίες, φωτογραφίες έμπνευσης ακόμα και δομικά υλικά. Αστειζόμενος θα αναφέρω βέβαια ότι στην αγαπημένη μας χώρα, η πλειοψηφία των πελατών που με έχουν καλέσει για τη συγκεκριμένη υπηρεσία, να διαλέξουμε χρώματα φερ’ειπειν, το έκαναν τη στιγμή που ο ελαιοχρωματιστής τους ήταν ήδη στο σπίτι και ετοίμαζε τις βούρτσες για να βάψει! Η τελευταία στιγμή είναι η αγαπημένη στιγμή όλων μας στην Ελλάδα!
Για να μην πλατειάσω πάλι, στη συγκεκριμένη υπηρεσία προσέχουμε
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 15:38- να έχουμε καταλάβει το αποτέλεσμα και να μας αρέσει αισθητικά
- να ξέρουμε πώς θα υλοποιηθεί, από ποιον και πόσο θα κοστισει η υλοποίηση
Σε περίπτωση που έχουμε εύλογες αμφιβολίες, αλλάζουμε κατηγορία υπηρεσίας και ζητάμε σχέδιο. Εκεί, όλες οι αμφιβολίες γίνονται καπνός. Οφείλουμε, παρ όλα αυτά να εξοφλήσουμε το διακοσμητή για τη συνεδρία.
Ελπίζω να βοήθησα, Αναστάσης
.-= Anastassis´s last blog .. =-.
προσωπικη εμπειρια με διακοσμητη δεν εχω,απο τα σπιτια ομως φιλεναδων της κορης μου που εχουν ανοιξει η ανοιγουν τα σπιτικα τους οσονουπω, διαπιστωσα πως οι διακοσμητες μεταφερουν το προσωπικο τους γουστο η στυλ στα σπιτια των πελατων τους με τον ενα η τον αλλο τροπο.Αποτελεσμα τα σπιτια που φτιαχνουν ναναι καλογουστα μεν πανομοιοτυπα δε.Επισης δεν βλεπω χωρους που θαναι εξισου πρωτοτυποι και φινετσατοι και μετα απο 15-20 χρονια αλλα χωρους που θα’φωναζουν’την δεκαετια κατασκευης τους σαν τα πλακακια του μπανιου.Προσωπικα μου αρεσουν οι χωροι χωρις ηλικια πουναι εξισου ομορφοι και λειτουργικοι και το 2010 και το 2020 και το2030 και αυτο προσπαθησα και στο δικο μου σπιτι(1980) και στο σπιτι της κορης μου(2010) ΥΣ Ευα ευχομαι οτι καλυτερο
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 18:21σήμερα ανακάλυψα στο κατωτέρω blog πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες από Istvan Banyai για καδράκια στο σπίτι μου, κατά μήκος της σκάλας που ανεβαίνει στο β’ όροφο…
http://thevisitorsarepretty.blogspot.com/
όχι και πολύ σχετικό με το θέμα της ανάρτησής σας αλλά μου έκαναν πολύ μεγάλη εντύπωση
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 19:12Μεγαλη υποθεση το θεμα που εθιξες, Αναξώ. Ειναι ενας απο τους λογους που κατα καιρους μου αρεσουν καποια πραγματα η χωροι περισσοτερο απο αλλα-αλλους, αλλα δεν ειχα εντοπισει τι ακριβως ηταν μεχρι που διαβασα το αρθρακι σου πριν λιγο.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 19:23Ι feel strange now.
Στο περι διαχρονικοτητας αναφερομαι.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 19:25όντως.. καλή διαπίστωση αναξώ..
και εγώ την είχα κάπου σαν σκέψη μέσα μου αλλά δεν το είχα συνειδητοποιήσει.
Νομίζω πάντως ότι ο λόγος που τα σπίτια μοιάζουν δεν είναι ευθύνη μόνο των διακοσμητών αλλά και αυτόν που έχουν το σπίτι.. αυτό ήθελα να πω παραπάνω.
Για designer on call
που και εγώ το σκέφτομαι τώρα τελευταία δεν το βρίσκω καθόλου κακή ιδέα. (μέχρι να το σκεφτώ και εγώ βέβαια μάλλον θα έχω φτάσει την ώρα του ελαιοχρωματιστή). Δεν νομίζω πάντως ότι κάτι τέτοιο είναι για κάποιον που δεν ξέρει τι θέλει ή δεν ασχολείται και πολύ. Και δεν θεωρώ ότι είναι για να εξφεντονίζει ιδέες. Εγώ θα τον είχα κατα νου για μια «φιλική» συζήτηση .. για να μου επιβεβαιώσει ή απορρίψει κάτι που σκέφτηκα και αν μπορεί στα πλαίσια μιας/δύο συζητήσεων να βοηθήσει το τελικό αποτέλεσμα. Αν δεν ήξερα που να βάλω τι .. ή δεν είχα ιδέα τι ήθελα.. τότε δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα μου έκανε .. εκεί θα χρειαζόμουν διακοσμητή full service.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 19:58Πρέπει να πω πως ήξερα την έκταση του θέματος την ίδια ώρα που το έγραφα, αλλά βασικά αυτό ήθελα. Θα ήθελα επίσης να συμμετέχουν και άλλοι επαγγελματίες στη συζήτηση, αλλά ελπίζω να γίνει. Η διαχρονικότητα ενός σπιτιού οφείλεται κυρίως στον ιδιοκτήτη, ο οποίος σωστά καθοδηγούμενος από τον αγαπημένο του διακοσμητή, θα μπορέσει να την πετύχει και θα μάθει μάλιστα από αυτόν. Εμένα όλοι μου οι πελάτες μαθαίνουν από τον τρόπο σκέψης μου, τον οποίο και τους εξηγώ. Σήμερα κάποιος μου έκανε γκριμάτσα τη δική μου γκριμάτσα όταν του λέω «το φοβάμαι αυτό» για κάποια επιλογή του. Αυτό μου έδειξε πόσο κοντά έχουμε έρθει και φυσικά με έκανε χαρούμενη. Είναι μια πολύ ωραία δουλειά, θα τη δείτε οσονούπω, είναι επαγγελματικός χώρος.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 20:20To designer on call, είναι μια υπηρεσία που αφορά έτοιμους χώρους ή μικρές αλλαγές. Είναι μια υπηρεσία που τώρα έρχεται στην Ελλάδα και πιστεύω πως στα επόμενα χρόνια, που οι άνθρωποι, θα είναι πιο εκπαιδευμένοι στο φτιάχνω σπίτι, θα τη βρουν μια πολύ χρήσιμη υπηρεσία.
Με λυπεί παρ’ όλα τα σχόλια, που τα αποτέλέσματα του ψηφίσματος (λίγα είναι βέβαια) είναι τα περισσότερα «όχι, δεν έχω χρήματα». Ξέρει κανείς να μου κοστολογήσει πόσο κάνει να μένεις σε έναν άχαρο χώρο; Ή μπορεί κάποιος να μου πει γιατί δεν κουρεύεται μόνος του; Μήπως γιατί δεν έχει ψαλίδι ή γιατί δεν ξέρει;
Δε θα συνεχίσω το σχόλιο μου, σας εξήγησα τους λόγους στην αρχή, συνεχίστε να συζητάτε. Σας διαβάζω.
Υ.Γ. για να μην κλείσει το θέμα εδώ, διαβάστε αύριο, πως θα μπορούσε να σκέφτεται ένας διακοσμητής!
Eγω εχω καταληξει στο οτι απο ΄δω κ περα, οποτε βλεπω χωρο που μ αρεσει, οποιοδηποτε! χωρο, θα τον φωτογραφιζω (διακριτικα η μη:D) και θα ρωταω ποιος τον εφτιαξε. Εφοσον προκειται για επαγγελματια, θα τον ψαχουλευω στο net μηπως και βρω παραπανω info και ειτε βρω ειτε δε βρω, θα αποθηκευω το ονομα του σε μια λιστα.
Ετσι, οποτε χρειαστω ανθρωπο να με βοηθησει σε οποιοδηποτε εγχειρημα, θα εχω μια ελαχιστη προσωπικη ιδεα περι του σε ποιον να απευθυνθω.
Σε καθε αλλη περιπτωση μαλλον θα πρεπει να τους παιρνεις ολους με τη σειρα, αυτους που τυχαινει να ξερεις, οσους σου συστησαν κ αυτους που βρηκες στο χρυσο οδηγοsplats, να κλεινεις ραντεβου και να ζητας να δεις τη δουλεια τους. Κοινως δεν τελειωνεις ουτε του χρονου.
Κι εδω κολλαει το οτι ενας επαγγελματιας, ποσο μαλλον ενας εξυπνος επαγγελματιας, «οφειλει», σημερα, να εχει ιστοσελιδα στην οποια να αναφερει τις σπουδες του, να δειχνει τη δουλεια του και να εξηγει πεντε πραγματα σαν αυτα που προσπαθει σποραδικα να μας πει ο Αnastasis και δεν ειναι καθολου αυτονοητα για το μεσο Ελληνα (me included). Ετσι και κανει ευρυτερα γνωστη τη δουλεια του και διευκολυνει απιστευτα τον υποψηφιο πελατη του.
Η τουλαχιστον να εχει ενα sitακι αντίστοιχο του rdeco βρε παιδι μου:P
Kι εμμεσα πας στην πολη…;):)
YΓ:Προφανως ανηκω στην κατηγορια πελατης 3 by Melini.Ωραιος, απλος κ ευστοχος διαχωρισμος, Melini.
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 20:43αλλά ντ’ άλλων (aka Alain Delon)
xaxa kalo:D
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 20:55Giati vgainoun bold, oeo?
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 20:56Συναγωνιστριες χαιρομαι που το θεμα διαχρονικοτητα στην διακοσμηση απασχολει και σας, εξαλλου στο Ελλαντα ζουμε που να βρουμε τις υπαιθριες και μη αγορες επιπλων και αντικειμενων αντικων η vintage σε τζαμπα τιμες που υπαρχουν σε Βρυξελλες Γαλλια η Γερμανια,εδω την καρυδενια τραπεζαρια (κατασκευης 1957) της γιαγιας της ειπε να παρει η κορη μου και μονο για τα λουστρα εδωσε 1500 ευρω.Και μια συμβουλη απο μια παλια ερασιτεχνιδα lover της διακοσμησης μην πεταξετε τιποτα απο τα παλια της μαμας η της γιαγιας αφηστε την φαντασια σας να πεταξει και συνδυαστε τα με τα καινουργια σας.Βγαινει ενα mix and match αποτελεσμα πολυ σοφιστικε
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 21:00Δύσκολο να εξηγήσει ακριώς κάποιος που είναι μέσα στην δουλειά όσα νιώθει χωρίς να φανεί ότι «προμοτάρει» την αναγκαιότητα της ύπαρξής του του επαγγέλματός του… Από την άλλη τελικά νομίζω έχει να κάνει με το πόσο πραγματικά ένας άνθρωπος επηρρεάζεται από το άμεσο – δομημένο περιβάλλον του. Υπάρχουν άνθρωποι που είτε ζουν με καφάσι για coffe table είτε με το πιο design κομμάτι στον χώρο τους νιώθουν ακριβώς το ίδιο συναίσθημα: AΔΙΑΦΟΡΙΑ! Και άλλοι που ακόμα και η αλλαγή ενός αντικειμένου, ενός χαλιού είναι case study και τους κάνει να χάνουν τον ύπνο τους… Δονούνται με τα χρώματα, επηρρεάζονται από το φως, συμπάσχουν με την σκιά, αγαπάνε την υφή ενός καθίσματος κοκ…
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 21:22Προσωπικά μια και κινούμαι επαγγελματικά στον χώρο, μοιραία ανήκω στην δεύτερη κατηγορία… Ακόμα λοιπόν και αν δεν έκανα αυτό το επάγγελμα θα το έβλεπα τόσο φυσικό να καλέσω ειδικό να μου λύσει τα θέματα του χώρου μου όσο φυσικό βλέπω να πάω στον γιατρό αν πονάει το δόντι μου για να με γιατρέψει. Φυσικά και έχει σχέση η χημεία των ανθρώπων και όλα όσα έχουν προαναφερθεί αλλά στο τέλος είναι και θέμα προσωπικής επιλογής.. Δεν ταιριάζουν όλα τα πόδια στα ίδια παπούτσια, δεν αγοράζουμε μόνο με βάση την τιμή ενός προιόντος, … τα ίδια ισχύουν και στο θέμα «παροχή υπηρεσιών»! Θα εμπιστευθούμε σε κάποιον να μας σχεδιάσει τον χώρο που εμεις θα μένουμε! Καλό είναι λοιπόν να του δείξουμε εμπιστοσύνη και εκείνος να αφουγκραστεί τον παλμό μας… Να βγεί ένας χώρος με ψυχή – δημιουργικότητα που θα μπορεί να μας κρατά παρέα και να μην μας μαλώνει με τις επιλογές του… Με πιάνουν τα ποιητικά μου ενώ ίσως έπρεπε να είμαι λίγο πιο «τεχνική».. Αλλά αυτό είναι και το μυστικό της υπόθεσης! Ακροβατούμε από το μπετό και το σοβάτισμα στο μεταφυσικό το χρώματος και στην υπόμνηση μιας γραμμής!
Ανασταση,
δεν διαφωνω με αυτα που λες, συμφωνω, αλλα με μια ενσταση, ο interior , δεν ειναι απαραιτητο να εχει μια «ταυτοτητα’ για την οποια ο πιθανος πελατης θα τον αναζητησει, μια και η μοδα αλλαξει …αρα και η ταυτοτητα του θα πρεπει να αλλαξει με βαση αυτο. Ο εκαστοτε διακοσμητης …ειδικα στις μερες μας που τα οικονομικα πολλων ειναι δυσκολα …και οπως παρατηρησε και η Ευα , οι περισσοτεροι που συμμετεχουν στο γκαλοπ » δεν μπορουν να ανταποκριθουν οικονομικα» , θα πρεπει να μπορει να εχει μεν ταυτοτητα,(που λογω μοδας θα ειναι παροδικη ισως) και την ιδια στιγμη να μπορει να μπει στο πνευμα απο οτιδηποτε του ζητηθει.
Σχετικα με τη διαχρονικοτητα, αυτο αφορα πολλους απο εμας νομιζω που ψαχνουμε …και ψαχνουμε διακοσμητη , να μπορουμε στο περας των ετων, με μικρες αλλαγες-προσθηκες ή αφαιρεσεις να το ανανεωνουμε. Βεβαια απο οσο μπορω να ξερω , το διαχρονικο εχει και τσιμπιμενη τιμη αλλα αυτο μαλλον ειναι υπο συζητηση.
Αυτο που με ενοχλει περισσοτερο απο τις γυψοσανιδες ειναι να βλεπω αντικειμενα που εχουν γινει»σουπα» , πχ , οι στρογγυλοι καθρεφτες με τις ακτινες (ελεος) .
Ευα, …καλη ευκολια
→ 19 Οκτωβρίου 2010 στις 21:28.-= Maria-Maria´s last blog ..το νεο μας σχολειο 2 =-.
Ας υποθεσουμε οτι εχουμε ενα χαλασμενο αμαξι. Καποιοι μπορει να γνωριζουν τον τροπο να το φτιαξουν μονοι τους. Αλλοι μπορει να εχουν μια καποια ιδεα του τι φταιει αλλα να μην μπορουν να το επιδιορθωσουν.
→ 20 Οκτωβρίου 2010 στις 04:04Οι περισσοτεροι απο εμας ομως ξερουμε το εξης απλο: το αμαξι χαλασε αρα θα το παμε στο συνεργειο για να μας το φτιαξουν.
Και με την διακοσμηση ειναι το ιδιο ακριβως πραγμα. Ειναι στο χερι μας αν επιλεξουμε να πειραματιστουμε μονοι μας ξοδευοντας χρονο και χρημα χωρις την σιγουρια του επιθυμητου αποτελεσματος, ή αν θα παμε σε καποιον που εχει τις γνωσεις για να φτιαξει τον χωρο των ονειρων μας.
Βλεπουμε ομορφα σπιτια σε περιοδικα, στο internet ή στην καθημερινοτητα μας.
Αυτο που κανει την διαφορα μεταξυ ενος ομορφου σπιτιου και ενος αδιαφορου ή ασχημου σπιτιου ειναι για μενα το εξης απλο: η προσωπικη σφραγιδα.
Ανεξαρτητα απο το αν ενα σπιτι ειναι του γουστου μας ή οχι, ολοι αναγνωριζουμε εναν ωραιο χωρο. Οταν η προσωπικοτητα του ιδιοκτητη βγαινει στον χωρο το αποτελεσμα ειναι απογειωτικο.
Ας υποθεσουμε οτι πηγαμε σε εναν διακοσμητη αλλα το αποτελεσμα δεν μας ικανοποιει.
Μπορουμε να κατηγορησουμε τον διακοσμητη γιατι εφτιαξε ενα σωρο που δεν εκφραζει εμας αλλα το οραμα του.
Μηπως ομως θα επρεπε τις ευθυνες να τις ριξουμε σε εμας?
Το κλειδι ειναι να βρουμε τον διακοσμητη που μας ταιριαζει. Αυτον με τον οποιο θα μπορουμε να επικοινωνησουμε. Αυτον που θα μπορεσει να «βγαλει» απο μεσα μας το δικο μας οραμα.
Αν απλα διαλεξουμε εναν διακοσμητη αλλα δεν μας δωσει το αποτελεσμα που θελουμε δεν φταιει απαραιτητα αυτος. Φταιει η ελλειψη επικοινωνιας μας μαζι του. οσο ταλαντουχος και αν ειναι δεν ειναι μαντης, ουτε μαγος.
Φταιει το οτι δεν διαλεξαμε τον διακοσμητη που μας ταιριαζει.
Αξιζει να πληρωσουμε διακοσμητη για το σπιτι μας?
Αξιζει. Γιατι ειναι πολυ πιο ακριβο να φτιαξεις ενα σπιτι και μετα απο λιγα χρονια να θες να τα αλλαξεις ολα γιατι πολυ απλα δεν σε εκφραζει ο χωρος που ζεις.
Οταν δεν απευθυνομαστε σε επαγγελματιες για αυτο που θελουμε να φτιαξουμε θα πρεπει να ξερουμε οτι παιρνουμε συνειδητα ενα ρισκο που μπορει να μας κοστισει χρηματα, χρονο και ψυχικη ηρεμια.
διαβάζω με φοβερό ενδιαφέρον!
αναζητώντας εδώ και 6 (!) χρόνια λύσεις στο σπίτι μου, απενοχοποιήθηκα σήμερα διαβάζοντάς σας!
είμαι μία από τους δεύτερους που γράφει η συνονόματη Έλενα
«Υπάρχουν άνθρωποι που είτε ζουν με καφάσι για coffe table είτε με το πιο design κομμάτι στον χώρο τους νιώθουν ακριβώς το ίδιο συναίσθημα: AΔΙΑΦΟΡΙΑ! Και άλλοι που ακόμα και η αλλαγή ενός αντικειμένου, ενός χαλιού είναι case study και τους κάνει να χάνουν τον ύπνο τους…»
και μάλλον πρέπει να μη νιώθω πλεον αμηχανία που δεν τα καταφέρνω τόσον καιρό ή τόσο καλά…’η που προσθέτω πράγματα μετά από πολύ σκέψη στο χώρο μου και μετά το μετανιώνω…
έχω σκεφτεί πολλές φορές να απευθυνθώ σε διακοσμητή, αλλά μένοντας σε επαρχία και ούσα η ίδια αρχιτέκτονας, νιώθω λίγο …παράξενα να πάω σε κάποιον που δεν εκτιμώ για τη δουλειά του…γιατί η αλήθεια είναι ότι περιδιαβαίνοντας κάθε μέρα τα άρθρα της Έυας και όσων άλλων εδώ μεσα τριγυρνάνε και σχολιάζουν , νιώθω ότι στην επαχία που μένω,Θεσσαλία μεριά, οι λύσεις των πιο επιτυχημένων διακοσμητών ορθώς φαντάζουν στα μάτια μου τόσο μη διαχρονικές, τόσο ίδιες μεταξύ τους…ό,τι ακριβώς θέλω να αποφύγω…
και έτσι καταληγω στη μοναξιά μου, και να προκαλώ…χαμόγελα ειρωνικά όταν φίλοι ή και συγγενείς δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί δεν αποφασίζω να πάρω πέντε κάποια πράγματα και να γεμίσω τις γωνιές του σπιτιού μου…
αλλά εγώ προτιμώ να ψάχνω…και να ψάχνομαι…μέχρι να κάνω κάτι πραγματικά να μας εκφράζει…
εφιάλτης μου είναι να πάρω κα΄τι πανάκριβο, το οποίο προαφνώς δεν θα μπορώ να εξφορτωθώ και να το βλε΄πω και να μη μου αρέσει…
πάντως στην επαρχία η κατάσταση είναι θλιβερή…
προφανώς τα ερεθίσματα του κόσμου είναι λιγότερα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ζητήσουν περισσότερα…
οι «ειδικοί» μένουν σε λύσεις τυπικές που είναι γρήγορες σε εφαρμογή και δεν απαιτούν ιδιαίτερο ψάξιμο…
φαύλος κύκλος…
ξανά ευχαριστώ την Εύα και το rdeco για τα ερεθισματα , τις εικόνες, και τα μαθηματα που μας προσφέρει!
→ 20 Οκτωβρίου 2010 στις 09:45Mαρία,
καλά κ ευκολα τα λες αλλα το να βρεις απο το πουθενα! ενα διακοσμητη που σου ταιριαζει και επικοινωνεις μαζι του, δεν ειναι ευκολη υποθεση. Εκει ειναι ολο το ρεζουμε! της υποθεσης αφου αποφασισεις οτι θες επαγγελματικη βοηθεια. Θελει ψαξιμο, πολυ χρονο και μπλα-μπλα κ τυχη. Γι αυτο εγω θα μαγειρευω πριν πεινασω now on, βλεπε μηνυμα μου παραπανω. Πχ αυτη τη στιγμη που χρειαζομαι αμεσα επαγγελματια κ πρεπει κ θελω κ το χρειαζομαι συναισθηματικα, ρε παιδι μου, να γινει σωστη δουλεια, αν δεν ειχε τυχει, προσφατα, να γνωρισω εμμεσως την Ευα κ τον κοσμο της μεσω του blog αυτου, θα επρεπε να παρω σβαρνα κοσμο κ κοσμακη μεχρι να καταληξω. Κ αυτο θα ηθελε ψαξιμο, πολυ χρονο να αφιερωσω, πολυ κουβεντολόι κ πολλη κουραση στην τελικη. Κ ψυχικη κ σωματικη.
Maria-Maria,
εγω ειμαι απο αυτους που πιστευουν οτι το διαχρονικο δεν εχει, απαραιτητα, τσιμπημενη τιμη
εξαρταται, βεβαια, τι εχει στο νου του ο καθενας οταν λεει διαχρονικο
για μενα πχ,
αισθητικα,
οσο διαχρονικο ειναι ενα καλοσυντηρημενο,βαρυ,κλασικο τραπεζι made πριν δεκαδες χρονια απο το πιο ακριβο ξυλο ή η τελευταιας κοπης authentic egg or bubble chair,
αλλο τοσο διαχρονικη ειναι και η απλη αλουμινενια κορνιζα του ΙΚΕΑ ή τα DIY παντζουρια σε ενα υπεροχο χρωματακι στον τοιχο
(rdeco,εμμονη μου γιναν αυτα τα παντζουρια!:S)
Elena,
→ 20 Οκτωβρίου 2010 στις 13:10τα λατρευω τα ποιητικα σου! Εμενα με κερδισες ως πελατισσα κ μονο απο τα ποιητικα σου! Κ μη τα χασεις κ ποτε. Η τεχνικη μπορει, καλλιστα, να συνδυαστει με την ποιηση…:) Η τεχνικη ειναι πραμα που μπορει να διδαχτει, η ποιηση… ομως δεν ειν πραμα που διδασκεται, η το ΄χεις η δεν το ΄χεις! Αυτη η ποιηση ειναι που σε κανει μαγικο…επαγγελματια κι οχι απλως επαγγελματια!:)
«Υπάρχουν άνθρωποι που είτε ζουν με καφάσι για coffe table είτε με το πιο design κομμάτι στον χώρο τους νιώθουν ακριβώς το ίδιο συναίσθημα: AΔΙΑΦΟΡΙΑ! Και άλλοι που ακόμα και η αλλαγή ενός αντικειμένου, ενός χαλιού είναι case study και τους κάνει να χάνουν τον ύπνο τους… Δονούνται με τα χρώματα, επηρρεάζονται από το φως, συμπάσχουν με την σκιά, αγαπάνε την υφή ενός καθίσματος κοκ…» Loved you κ σενα, λεμε!
Αυτο το χανουν τον υπνο τους δε, οοολα τα λεφτα!!! To xω παθει:S.
Κλημεντινη μου συμφωνω μαζι σου απολυτα. Δεν ειναι καθολου ευκολο και σιγουρα ειναι κουραστικο και σωματικα αλλα κυριως ψυχικα. Ειναι μεγαλη η απογοητευση να μην βρισκεις αυτο που θες.
→ 20 Οκτωβρίου 2010 στις 13:30Αλλα θεωρω πιο ευκολο να βρω καποιον «συμβατο» με μενα διακοσμητη απο το να το παλευψω μονη μου.
Πχ αυτη την στιγμη εχουμε μπει με το αγορι μου στην διαδικασια να φτιαξουμε το σπιτι μας. Το γουστο μας σε πολλες περιπτωσεις ειναι εντελως κοντρα. Απο το να στιβω το κεφαλι μου για να δω πως θα συνδυασω το γουστο και των 2 θα ηταν σαφως πιο ευκολο αν ειχαμε την βοηθεια καποιου επαγγελματια.
Το post μου δεν ειχε σκοπο να απλοποιησει την αναζητηση διακοσμητη (προσωπικα ειμαι πολυ απογοητευμενη απο τα περισσοτερα δειγματα δουλειας στο net) αλλα να υπογραμμισει αν θες την αναγκαιοτητα του διακοσμητη.
φίλη κλημεντίνη, μάλλον στην Ελενα αναφέρεσαι, όχι στην Elena…
όσο γι αυτό
«Αυτο το χανουν τον υπνο τους δε, οοολα τα λεφτα!!! To xω παθει»
εγώ το παθαίνω συνέχειαααααα!!!!
→ 20 Οκτωβρίου 2010 στις 13:33Αχ βρε Κλημεντίνη μου… πολύ σ’ ευχαριστώ! Και να συμπληρώσω πως δεν είναι μόνο θέμα του πελάτη να βρει τον κατάλληλο άνθρωπο για τον χώρο του αλλά και το τελείως αντίστροφο δηλαδή ο ίδιος ο πελάτης να χάσει την ιδιότητα του «μισθωτή» και να γίνει έμπνευση για τον επαγγελματία … Έτσι οι άνθρωποι που χάνουν τον ύπνο τους για το φως και τη σκιά γίνονται πλέον συνοδοιπόροι στο ταξίδι του σχεδιασμού που ξεκινώ κάθε φορά. Πρόσφατα δημοσιεύτηκε σε ένα περιοδικό μια δουλειά μου στην οποία αφιέρωσα το 60% του κειμένου να μιλάω για την εμπνευσή μου η οποία ήταν ο ίδιος ο «πελάτης» που έγινε «βοηθός» και τελικά φίλος χωρίς εισαγωγικά πια. Η σχέση αυτή τελικά είναι πραγματικά αμφίδρομη και μόνο έτσι μπορεί να λειτουργήσει σωστά. Ένα ωραίο φωτιστικό είναι άχρηστο αν δεν έχει την λάμπα να φωτίσει…σωστά?
→ 20 Οκτωβρίου 2010 στις 13:38Παρακολουθώ όλα τα σχόλια με μεγάλο ενδιαφέρον. Θα ήθελα να αιτιολογήσω κατ’ αρχάς τη ψήφο μου (το δεύτερο δυστυχώς: «πολύ ακριβός, δεν βγαίνω»). Για να ακριβολογήσω όμως, ειλικρινά δεν θεωρώ ότι είναι αντικειμένικά ακριβός, απλώς εμείς είμαστε ένα νέο ζευγάρι που ακόμα και αυτό το κόστος «του δεύτερου γωνιακού καναπέ και των δύο πολυθρόνων» που λέει ο Αναστάσης δεν μπορούμε να το διαθέσουμε δυστυχώς (εδώ παίζεται αν θα μπορέσουμε να καλύψουμε και το κόστος του πρώτου καναπέ). Ευελπιστώ λίγο αργότερα να μπορέσω να χρησιμοποιήσω την υπηρεσία designer on call, που λογικά θα είναι φθηνότερη (αλήθεια που περίπου κυμαίνεται?
→ 21 Οκτωβρίου 2010 στις 00:48Προσωπικά, αν είχα την οικονομική δυνατότητα δε θα είχα καμία επιφύλαξη και ειλικρινά παρακινώ όλους εσάς που μπορείτε να το κάνετε. Έχω δει κάποια σπίτια που τα έχουν επιμεληθεί διακοσμητές και κάθε άλλο παρά ψυχρά ήταν. Θεωρώ ότι ακόμα και ο ‘χειρότερος’ επαγγελματίας, είναι καλύτερος από τον ανειδήκευτο. Έκαστος στο είδος του, πώς να το κάνουμε. Να ρωτήσω όμως και κάτι? Αν κάποιος δεν κατοικεί σε μεγάλο αστικό κέντρο και «ερωτευτεί» τη δουλειά κάποιου διακοσμητή που κατοικεί Αθήνα, υπάρχει κάποια λύση για συνεργασία? Και πόσο αυτό θα ανέβαζε το συνολικό κόστος?
Στέλνω απλά τις ευχές μου …
→ 21 Οκτωβρίου 2010 στις 22:02.-= popelix´s last blog ..Γράμμα στον μικρό Ρόμαν! =-.
Πολύ ενδιαφέρον το θέμα που ξεκίνησε η rdeco. Επιτρέψτε μου να σας πω τη δική μου άποψη από τη μεριά του επαγγελματία. Ξεκινάω με δεδομένο ότι ο σωστός διακοσμητής είναι χρήσιμος για κάθε σπίτι και κάθε επαγγελματικό χώρο.
→ 23 Οκτωβρίου 2010 στις 11:12Πως επιλέγει ο καθένας το διακοσμητή που θα συνεργαστεί εξαρτάτε κυρίως από τον ίδιο. Από προσωπική πείρα μπορώ να σας πω ότι το 70% τον πελατών μου προέρχεται από προηγούμενους πελάτες μου. Το 20% προέρχεται από μηχανικούς ή συνεργεία κατασκευής που έχω συνεργαστεί και 10% από το διαδίκτυο. Συνήθως προηγείται μια συζήτηση στο γραφείο μου ή στο χώρο του πελάτη και αφού συγκεκριμενοποιήσουμε της υπηρεσίες που παρέχω και τις υπηρεσίες που έχει ανάγκη ο πελάτης, δίνω γραπτή προσφορά με το περιεχόμενο της μελέτης και το κόστος. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Να ξέρει ο πελάτης τι υπηρεσίες θα πληρώσει και ο διακοσμητής τι υπηρεσίες θα παρέχει.
Είναι αλήθεια πως σαν επαγγελματίας αντιμετωπίζω κι εγώ προβλήματα με τους πελάτες μου. Πολλές φορές αρνούνται να ακούσουν μια πρόταση διαφορετική. Αρκετές φορές ξεκινούν τη κουβέντα με τη φράση ‘Η τάδε γνωστή μου έφτιαξε ένα πολύ ωραίο τζάκι και θέλω κι εγώ το ίδιο…’. Επίσης κάποιες (λίγες) φορές, πηγαίνουμε στα μαγαζιά και μαζί με τη σύζυγο έρχεται και κάποια φίλη που πάντα έχει άποψη παρόλο που δεν μένει μέσα στο σπίτι.
Θα συμφωνήσω λοιπόν ότι υπάρχουν διακοσμητές που δεν έχουν τις ικανότητες, δυνατότητες, γνώσεις κτλ να κάνουν το επαγγελματία αυτό. Σίγουρα υπάρχουν και πελάτες που δεν δέχονται καινούργια πράγματα ή διαφορετικές ιδέες αλλά παραμένουν σε αυτά που έχουν δει σε φιλικά σπίτια.
Το σίγουρο είναι πως πριν επιλέξετε διακοσμητή, μιλήστε μαζί του, συζητήστε τις ανάγκες σας, τις ιδέες σας, δείτε δείγματα δουλεία του και προετοιμαστείτε κι εσείς να συμμετάσχετε στη διακόσμηση με ανοιχτούς ορίζοντες και εμπιστοσύνη στο διακοσμητή που επιλέξατε. Σίγουρα ο ‘καλός’ διακοσμητής ξέρει περισσότερα πράγματα.
Καλημέρα σε όλους!
Η δική μου απάντηση θα ήταν : ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ!
Πέρασε καιρός που έχετε «κλείσει» το θέμα απ΄ότι βλέπω, όμως θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας και τη δική μου εμπειρία με διακοσμητή, μια και είναι ένα θέμα που με έχει βασανίζει ιδιαίτερα.
Μετακόμισα πριν 2 χρόνια στο καινούργιο σπίτι του φίλου μου. Στην αρχική αυτή φάση είχαμε κάποια έπιπλα, τα οποία είχε εκείνος αγοράσει τους μήνες που έμενε μονος και μετέφερα κι εγώ όσα έπιπλα από το δικό μου διαμέρισμα ταιριάζανε.
Δεδομένου ότι το σπίτι είναι μεγάλο (260 τ.μ.)από τις πρώτες μέρες με κυρίευσε το άγχος του πώς θα το διακοσμήσουμε.
Το διαμέρισμα που εγώ έμενα, το είχα φτιάξει όλο μόνη μου. Μάλλον μου ήταν πολύ πιο εύκολο να αποφασίσω για ένα σπίτι 75 τ.μ. που ήξερα πως δεν είναι το «για πάντα» μου και μου φάνηκε βουνό το «αυτό θα είναι το σπίτι μας». Το γεγονός δε ότι πάντα ήμουν ικανοποιημένη από το γούστο μου και απολάμβανα τα θετικά σχόλια των φίλων και γνωστών για το παλιό μου διαμέρισμα, ανέβαζε πολύ ψηλα τα standards για το τι έπρεπε να κάνω τώρα…
Έχοντας λίγο και το εντελώς κομπλεξικό άγχος του «άσε μας μωρέ τώρα που θελουν τα μούτρα σου και διακοσμητή», δεν έψαξα ιδιαίτερα να βρω τον κατάλληλο άνθρωπο. Κάτι που σκέφτομαι εκ των υστέρων ότι κάνω σε όλες τις άλλες περιπτώσεις της ζωής μου είτε πρόκειται για έναν συνεργάτη στη δουλειά μου είτε για την κομμώτριά μου!
Επέλεξα λοιπόν να κάνω ένα ραντεβού με έναν διακοσμητή γνωστό φίλων μου, που άκουγα κατά καιρούς ότι έχει εξαιρετικό ταλέντο και κάνει πολύ ωραίες δουλειές.
Στην πρώτη μας συνάντηση, έφερε το book του. Εντυπωσιακά χλιδάτα -ας μου επιτραπεί η έκφραση- σπίτια, με ένα πολύ συγκεκριμένο στυλ. Σκούρα χρώματα, πολύ χρυσό, πολύ δέρμα, πολύ μαύρο, πολύ μάρμαρο και πολλά άλλα τέτοια στοιχεία που σε μας δεν αρέσουν. Κάνοντας διακριτικά αυτή την παρατήρηση, με καθησύχασε πως πολλές φορές σε αυτή τη δουλειά, ο ένας πελάτης φέρνει τον άλλον επειδή εχει δει ένα σπίτι που του άρεσε κι ότι ναι υπάρχουν κοινά στοιχεία σε όλο του το book, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως αυτό είναι το προσωπικό του στυλ και πως μόνο αυτό μπορεί να κάνει.
Στην ίδια συνάντηση του έδωσα το δικό μου…book να το μελετήσει, με αποκόμματα από πάνω από 50 περιοδικά που είχα αποδελτιώσει με το στυλ των σπιτιών που μας αρέσουν. Έδειξε ενθουσιασμένος με την κίνησή μου, είπε πως αυτό θα τον βοηθήσει πάρα πολύ και πως θα το μελετήσει.
Στη δεύτερη συνάντησή μας που έγινε λίγες μέρες μετά, φτάσαμε στο θέμα της αμοιβής του. Είπε πως θέλει 5.500 ευρώ για όλο το σπίτι. Ρωτώντας τι σημαίνει «όλο το σπίτι» και εφόσον ήδη υπήρχαν βασικά δομικά του στοιχεία (καναπέδες, τραπεζαρία, κρεβατοκάμαρα, γραφείο, κάποια φωτιστικά) και στην ουσία αυτό που χρειαζόμασταν ήταν κουρτίνες, κάποια συμπληρωματικά έπιπλα και όλα εκείνα τα μικρά ή μεγαλύτερα αντικείμενα που δίνουν τον χαρακτήρα σε ένα σπίτι, είπε «όλο το σπίτι, ό,τι λείπει, από τις κουρτίνες μέχρι τις γλάστρες».
Μας είπε επίσης, ότι η τιμή αυτή αφορά τις προτάσεις του που θα γίνονται με σχέδια που θα μας υποβάλλει ή ό,τι άλλο εκείνος κρίνει πως χρειάζεται να κάνει και πως μέσω των συνεργατών του και των «ευκαιριών» της αγοράς που γνωρίζει, θα μας εξασφάλιζε πολλές καλύτερες τιμές από ότι θα παίρναμε εμείς απευθείας.
Όταν ζητήσαμε να μας εξηγήσει πως ακριβώς αναλύεται αυτό το ποσό, έδειξε έως και ενοχλημένος, του τύπου οτι η δημιουργικότητα δεν ορίζεται 100 ευρώ αυτό και 500 ευρώ το άλλο. Όταν ρωτήσαμε αν θα μας δώσει κάποιο budget νάχουμε μια αίσθηση για το κόστος υλοποίησης των προτάσεών του (όταν έρθει η ώρα) μας είπε πως αυτό θα το βρίσκουμε μαζί…
Επίσης, όταν ρώτησα τι γίνεται αν δεν μας αρέσουν οι προτάσεις του, είπε πως δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση και πως θα τις ξαναδουλεύουμε μαζί, μέχρι να μας αρέσουν.
Επειδή πάντα ξεκινάω με «καλή καρδιά» τις συνεργασίες μου, επειδή ήρθε συστημένος από δικούς μου ανθρώπους, επειδή είναι ένα πολύ συμπαθητικό παιδί και επειδή αυτό αφορούσε το σπίτι μας για το οποίο ήμουν τόσο ενθουσιασμένη, συμφωνήσαμε να ξεκινήσουμε.
Ο τρόπος πληρωμής είπε πως είναι 50% προκαταβολή και 50% με την ολοκλήρωση.
Δεδομένου ότι μας φάνηκε υπερβολικό το ποσό χωρίς να έχουμε δει τίποτα, αντιπροτείναμε να δώσουμε 1.000 ευρώ ως προκαταβολή για να ξεκινήσουμε και μόλις δούμε κάποια πρωτα δείγματα δουλειάς του, να καταβάλουμε το υπόλοιπο ποσό της προκαταβολής.
Το πρώτο θέμα που θέσαμε ήταν μια κατασκευή που έπρεπε να γίνει στο καθιστικό της κουζίνας μας για να λύσουμε ένα πρακτικό θέμα του πού μπαίνουν τηλεόραση/dvd κ.λπ., δεδομένου ότι είναι όλο τζαμαρία. Μας έφερε 2 ιδέες, από τις οποίες επιλέξαμε χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές μία, που μας άρεσε πολύ. Έτσι κατασκευασαμε μια πολύ ωραία γυψοσανίδα. Μετά από αυτό, δώσαμε όπως είχαμε συμφωνήσει το υπόλοιπο ποσό της προκαταβολής.
Η επόμενη συνάντησή μας αφορούσε το θέμα κουρτίνες στο καθιστικό το οποίο είναι μια αλάνα όλο τζαμαρίες και ήταν και το βασικότερό μου άγχος. Ήρθε στο σπίτι και μας πήρε να πάμε σε ένα επώνυμο κατάστημα με κουρτίνες να βρούμε τι μας αρέσει. (Το σημειώνω αυτό δεδομένου ότι δεν έφερε κάποια πρόταση, ούτε κάποια ιδέα, ούτε όσον αφορά το χρώμα ή το στυλ ή ο,τιδήποτε). Το μαγαζί που μας πήγε και μόνο στο άκουσμα της φίρμας μου έφερε ανακατωσούρα εμένα, δεδομένου ότι οταν το ακούω, φέρνω στο μυαλό μου ιατρείο 70άρη καρδιολόγου στο Κολωνάκι:P κάτι που καθόλου δεν είναι της δικής μου αισθητικής. Όπως μπήκαμε, βγηκαμε λοιπόν. Μας πήγε σε δεύτερο μαγαζί, στο οποίο καθισαμε κοντά 2 ώρες, ξεφυλλίζοντας άπειρους ογκωδεις καταλόγους. Το ίδιο πράγμα έγινε και δεύτερη μέρα, άλλες τόσες ώρες, μέχρι που βρήκα κουρτίνες που μου άρεσαν και εν ολίγοις έδωσε την έγκρισή του και προχωρήσαμε….
Επειδή ήδη σας έχω κουράσει, έχουν περάσει 2 χρόνια με ανοιχτή αυτή τη συνεργασία (εντάξει στους χρόνους φταίμε κι εμείς γιατί δουλεύουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ και οι 2 και είναι πολύ δύσκολο να βρούμε και οι 3 διαθέσιμους χρόνους) αλλά εδώ που τα λέμε, δεν μας έφερε και ποτέ κάτι να μας ενθουσιάσει ώστε να λαχταράω πότε θα τον ξαναδώ…
Σε αυτά τα 2 χρόνια,
1. Έφερε μια ιδέα για την κατασκευή μιας αναρτώμενης σύνθεσης στο βασικό καθιστικό, που λίγο πριν την παραγγελία της ανακαλύψαμε ότι ο τοίχος όπου θα κρεμιόταν ήταν γυψοσανίδα στο βασικότερό του μέρος και άρα δεν θα άντεχε την κατασκευή. Έτσι πήρα μια μέρα άδεια από τη δουλειά μου, βγήκα στα μαγαζιά από τις 9.30 το πρωί ως τις 20,30 το βράδυ σερί και βρήκα έναν πολύ ωραιο μπουφέ που κατά σύμπτωση είχε δει κι εκείνος και είχε στο μυαλό του να μου προτείνει.
2. Του είπα πως θέλω να ντύσω το WC με ταπετσαρία και μου έφερε μια ωραία πρόταση.
3. Μου έφερε επίσης καταλόγους με ταπετσαρίες να διαλέξουμε για φόντο στον μπουφέ που έχω παραγγείλει.
Ομως, αυτό που του λεω εδώ και καιρό, όταν δεν έχω καταλάβει που μας πάει χρωματικά, τι αντικείμενα σκέφτεται να μπουν μεσα στο σπίτι συνολικά, ποιο προτείνει να είναι το ύφος του σπιτιού συνολικά, πως να αποφασίσω αποκομμένα για μια ταπετσαρία σε έναν τοίχο 6 μ?
Και σας ρωτάω τη γνώμη σας, ασχέτως αν θεωρήσετε αντιδεοντολογικό το να κάνετε μια αρνητική κριτική για έναν συναδελφό σας, που πραγματικά έχει κάνει και πολύ ωραίες δουλειές:
Έτσι δουλεύει ένας διακοσμητής; Μόνο με πολυ ευκατάστατους πελάτες που λένε δίνω για το σπίτι 100.000 ευρώ, κάνε ό,τι θες;
Δεν θάπρεπε να μου είχε κάνει τις …combo προτάσεις του που έμαθα χθες από τo rdeco?
Δεν θάπρεπε να μουχει φέρει χρώματα, υφάσματα, υλικά να βρούμε μαζί το ύφος με το οποίο θα προχωρήσουμε;
Δεν θάπρεπε ναχε λάβει υπόψη του το book που του έχω δώσει;
Είναι σωστό να παραγγέλνουμε ένα-ένα κομμάτια που δεν ξέρουμε εξαρχής πως θα τα δέσουμε χρωματικά και απλά το ένα αποτελεί τον οδηγό για το επόμενο;
Δεν θαπρεπε ναναι σε θέση να μου πει για τις υπέροχες φωτοταπετσαρίες που έμαθα απο το rdeco πως υπάρχουν;
Και γω τι να κάνω τώρα με αυτόν τον άνθρωπο; Να πάω στο ραντεβού του Σαββάτου να δούμε έτσι από το μηδέν φωτιστικό για την τραπεζαρία; Ε τότε τι χρειάζεται ο διακοσμητής; να μου επιβεβαίωσει το γούστο μου στο τι εγώ για άλλη μια φορά θα επιλέξω;
Εν κατακλείδει: Αν αποφασίσετε να συνεργαστείτε με διακοσμητή, δώστε μεγάλη προσοχή στο book του, φροντίστε να σας γίνει απόλυτα σαφής η διαδικασία που ακολουθεί βήμα-βήμα στη δουλειά του και ζητήστε ένα αναλυτικό κοστολόγιο της αμοιβής του ωστε να είναι όλα καθαρά-ξεκάθαρα από την αρχή έως το τέλος!
Ευχαριστώ για την υπομονή σας,
→ 11 Φεβρουαρίου 2011 στις 12:10@Δήμητρα: Πολλές φορές επιλέγεται ο τρόπος εργασίας να είναι διαφορετικός ανάλογα με την εκτίμηση απαιτήσεων που κάνουμε σε κάθε project ή τις απαιτήσεις του πελάτη. Θεωρώ ότι η δική σας περίπτωση χολαίνει στην επικοινωνία. Προφανώς δεν ταιριάζει ο τρόπος σκέψης σας. Αυτό που θα σου πρότεινα για να πάψει το άγχος σου και να νιώσεις ότι παίρνεις κάτι από αυτό που πληρώνεις, είναι να του ζητήσεις να σου παρουσιάσει έστω και τώρα μια πρόταση συγκεκριμένη μέσω κάποιας μεθόδου, οπτικής με 3D ή οπτικής με κάποιο combo, sample board, κάτι. Πάνω σε αυτό θα συζητήσετε και θα αποφασίσετε πως προχωράτε. Μπορεί εκείνος να έχει καταλάβει τι θέλεις, αλλά για μένα το σημαντικό είναι να έχεις καταλάβει ΕΣΥ τι θέλεις και πως θα το έχεις καθώς και να έχεις καταλάβει ότι έχει καταλάβει. Μπορεί να συμβεί και να παραγγέλνονται κομμάτια ανεξάρτητα, αλλά αφού έχουν ενταχθεί αρχικά σε ένα concept. Αλλαγές ή παραλλαγές και φυσικά μπορεί να υπάρξουν στην πορεία.
→ 11 Φεβρουαρίου 2011 στις 15:29Έχεις απόλυτο δίκιο, κάπως έτσι σκεφτόμουν κι εγώ πως πρέπει να το χειριστώ, να ζητήσω να «δω» μια συγκεκριμένη πρόταση.
→ 11 Φεβρουαρίου 2011 στις 16:04Το είχα από την πρώτη μέρα αυτό ως ανάγκη αλλά νόμιζα πως για κάποιον λόγο δεν γίνεται, είναι υπερβολή μου, είναι νωρίς, είναι για αργότερα, χτίζεται στην πορεία κ.λπ. Ευτυχώς βρήκα το rdeco κι όλα αυτά απαντήθηκαν μόνα τους…
Από την άλλη, το τι θέλω εγώ, δεν νομίζω να μπορώ να το κάνω πιο σαφές από ότι τό’χω ήδη κάνει.
Και βέβαια δυστυχώς στην περίπτωσή μας, αρχικό concept δεν υπήρξε ποτέ. Αυτό ήταν και το μεγάλο λάθος που έγινε.
Noμίζω ότι θα επανέλθω στην ερώτηση της Βίκυ Λ.:που κυμαίνεται;
→ 25 Μαΐου 2011 στις 21:51@Λίλυ: θα απαντήσω πάλι εκτενώς και θα πω πως η υπηρεσία designer on call, από μένα τουλάχιστον θα ονομάζεται πλέον color consultancy και αυτό γιατί έτσι πιστεύω πως λειτουργεί τελικά και αποτελεσματικά. Από εκεί και πέρα, αν κάποιος είναι μακριά, δεν έχει παρά να πάρει ένα τηλέφωνο στον αγαπημένο του διακοσμητή και να συζητήσουν τη τιμή, ή να πάρει ένα πακέτο από το e-design service του design deco by Rdeco ή κάποιον άλλο επαγγελματία, που το προσφέρει.
→ 25 Μαΐου 2011 στις 22:46Καλησπέρα και από έμενα.
→ 6 Σεπτεμβρίου 2011 στις 18:34Πολύ καλό το θέμα rdeco και φυσικά ανοίγει δρόμο για πολύ συζήτηση.
Αυτό που έχω να πω είναι πως τα πράγματα έχουν ψήλο αλλάξει.
Η τεχνολογία στην συγκεκριμένη δουλεία έχει βοηθήσει αρκετά τόσο τον επαγγελματία αλλά και τον πελάτη.
Αναφέρομαι σε κάποια σχεδιαστικά προγράμματα που παρέχουν ρεαλιστικότατα αποτέλεσμα , δηλαδή μπορεί ο πελάτης να δει τον χώρο του τελειωμένο πριν ξεκινήσει την παρά μικρή εργασία.
Κατά την γνώμη αυτό βοήθα …
1 στην οικονομια ,γιατι ότι είναι να αλλαξεις το αλλαζεις σενα κοματι χαρτι)
2 Στην επιτυχία του έργου γιατί ο πελάτης βλέπει το αποτέλεσμα και μπορεί να επέμβει σε πρώτο χρόνο (αν τυχών κάτι δεν του αρέσει)
3 και πολύ σημαντικό για μένα είναι η εμπιστοσύνη. Ένας διακοσμητής ξέρει πολύ καλά πως θα είναι ο χώρος στο τέλος του έργου αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με τον πελάτη.
Πιστεύω πως σε λίγο καιρό θα είναι πρωτεύων θέμα ο 3D σχεδιασμός για την επιλογή ενός διακοσμητή. Κάτι που αυτή την στιγμή δεν ισχύει.
Στο μέλλον θα είναι η πρώτη ερώτηση του πελάτη προς το διακοσμητή…
Θα δω τελειωμένο τ χώρο μου?
XTIZW SPITI!NA ZHTHSW DIAKOSMHTH?POTE?
→ 30 Σεπτεμβρίου 2011 στις 21:15@EUA: Ε, ναι. Να ζητήσεις όσο πιο νωρίς, τόσο το καλύτερο. Και απο τα μπετά ακόμα, μια χαρά. Είναι από τις καλύτερες μου περιπτώσεις αυτοί οι πελάτες.
→ 1 Οκτωβρίου 2011 στις 11:01